TORT KINDER BUENO - CZEKOLADOWA ROZKOSZ DLA PODNIEBIENIA


Dziś post trochę nietypowy bo z kategorii kulinarnej. Lubicie torty? Ja uwielbiam. Moim ulubionym tortem jest tort Cookies z Cukierni Sowa. Pyszności! Do tej pory nie jadłam lepszego :) No może do czasu tego Kinder Bueno.

Już od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad samodzielnym zrobieniem tortu. Czy to trudne? Czy sobie poradzę? Ponieważ jednak zbliżała się na taki tort idealna okazja, a moje dziecko zażyczyło sobie tort czekoladowy na swoje urodziny, stwierdziłam, że co mi tam, spróbuję!

Po długich poszukiwaniach znalazłam przepis na tort czekoladowy. Uznałam jednak, że tort z samą czekoladą będzie zbyt słodki więc trochę pokombinuję i stworzę swoją własną wersję tortu czekoladowego. 
Efekt? Moje dziecko zachwycone! Reszta rodziny również. Między słowami stwierdzili, że powinnam zacząć prowadzić bloga kulinarnego, a syn powiedział, że tort jest w "Top 10 wszystkich tortów jakie jadł" - to był mój pierwszy tort jaki dla niego przygotowałam - czuję się więc bardzo wyróżniona :) 

Kulinarnym ekspertem nie jestem ale postanowiłam podzielić się z Wami moim przepisem. Może ktoś będzie chciał wypróbować i pochwalić się w komentarzach pod postem wynikami w formie fotek.

Oto lista produktów, które będziecie potrzebować do wykonania tortu:

BISZKOPT CZEKOLADOWY
  • 6 jajek
  • 1 szklanka (250 ml) mąki pszennej
  • 1 szklanka (250 ml) cukru drobnego
  • 3/4 kostki margaryny typu "Kasia" do wypieków
  • 1,25 tabliczki gorzkiej czekolady najlepiej o zawartości kakao powyżej 80%
  • 1 mała łyżeczka proszku do pieczenia
PRZEŁOŻENIE TORTU (KREM Z BIAŁEJ CZEKOLADY)
  • 2 opakowania (500 ml) śmietany 36%
  • 1,5 tabliczki białej czekolady
dodatkowo
  • dowolny dżem z czarnej porzeczki
CZEKOLADOWA POLEWA
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady najlepiej o zawartości kakao powyżej 80%
  • 1/4 kostki margaryny typu "Kasia" do wypieków
  • 1 opakowanie śmietany 36%
DEKORACJA TORTU (wedle gustu, ja użyłam produktów poniżej)
  • 1 jajko Kinder Niespodzianka
  • 5 mlecznych czekoladek Kinder
  • 1 batonik Kinder Bueno w czekoladzie mlecznej
  • 1 batonik Kinder Bueno w białej czekoladzie

WYKONANIE.

Biszkopt.
Pokruszoną czekoladę oraz margarynę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Oznacza to, że wkładamy je do szklanej miski i stawiamy na garnku z gotującą się wodą tak, aby dno miski nie dotykało wody.
Czekamy aż składniki rozpuszczą się całkowicie, mieszamy je ze sobą łyżką, zdejmujemy z garnka i odstawiamy do ostygnięcia.
Następnie oddzielamy żółtka od białek. Białka ubijamy na bardzo gestą pianę stopniowo dodając dwie łyżki stołowe cukru z przygotowanej szklanki.
W drugim naczyniu ucieramy żółtka z pozostałą ilością cukru na gładką, kremową masę. Następnie dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, ostudzoną masę z masła i czekolady oraz pięć łyżek stołowych piany z białek. Pomoże Nam to łatwo rozmiksować wszystkie składniki. Dokładnie mieszamy mikserem lub blenderem. Po uzyskaniu jednolitej masy dodajemy pozostałą część piany z białek. Od tego momentu nie używamy już miksera. Delikatnie łączymy wszystko w jedną całość za pomocą drewnianej łyżki.
Gotową masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Papierem wykładamy tylko dół tortownicy, boki zostawiamy. Ja użyłam formy o średnicy 23 cm.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego wcześniej do 170 stopni z opcją pieczenia "góra - dół". Pieczemy przez 45 min do tzw. "suchego patyczka".
Po wyjęciu biszkopta z piekarnika zrzucamy go w wysokości kolan na podłogę. Serio :) Nic mu się nie stanie a gorące powietrze uwolni się i biszkopt nie opadnie. Gdy ciasto wystygnie delikatnie okrajamy boki i wyjmujemy z tortownicy. Kroimy na trzy równe blaty.

Krem z białej czekolady.
Śmietanę wlewamy do garnka. Dodajemy pokruszoną czekoladę i podgrzewamy często mieszając aż do połączenia składników. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy do wystygnięcia. Następnie garnek przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy na całą noc do lodówki.
Wyjętą z lodówki masę miksujemy na wolnych obrotach aż do uzyskania gęstego kremu.

Polewa czekoladowa.
Wszystkie składniki rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Odstawiamy do ostygnięcia.

PRZEKŁADANIE TORTU:

Każdy z blatów trzeba nasączyć. Ja wykorzystałam do tego całą szklankę słabej herbaty z cukrem i dużą ilością cytryny. Przy nasączaniu trzeba pamiętać, że blaty mają być wilgotne ale nie mokre bo tort będzie się rozpadał.
Przekładanie rozpoczynamy od położenia blatu na paterze. Na blat rozprowadzamy grubą warstwę dżemu z czarnej porzeczki dokładnie rozsmarowując. Na to kładziemy porcję kremu z białej czekolady. Na to kolejny blat i znowu warstwa dżemu oraz kremu z białej czekolady. Przykrywamy wszystko ostatnim blatem. Pozostałą częścią kremu obkładamy cały tort (górę oraz boki) i wygładzamy.
Na samą górę stopniowo wylewamy łyżką polewę czekoladową. Spływająca z boków tortu czekolada po zastygnięciu utworzy fajny dekor. Na górze układamy połamane czekoladki i jajko Kinder Bueno.

Do czasu podania tort najlepiej przechowywać w lodówce.

Smacznego!

Tak wygląda tort w środku:


oraz z przybraniem urodzinowym:


Jak Wam się podoba?

Post a Comment

Nowsza Starsza