TOP 5 WAKACYJNYCH ZAPACHÓW IDEALNYCH NA NADCHODZĄCE LATO


Lato w pełni. Czy szukacie jakiś letnich zapachów, które urzekłyby Was swoją świeżością i pięknymi nutami?
W dzisiejszym poście proponuję moją "Top piątkę" wód perfumowanych lub toaletowych, których na pewno będę uzywać tego lata. Jesteście ciekawe? Zapraszam więc do czytania dalszej części artykułu!

JAK WYBRAĆ SWÓJ ZAPACH W GĄSZCZU INNYCH ZAPACHÓW?

Obecnie na rynku znajdziemy ogromną ilość pachnących buteleczek o różnych nutach zapachowych. Przy wyborze dzisiejszych produktów kierowałam się więc kilkoma kryteriami. Po pierwsze TRWAŁOŚĆ. Ponieważ lubię, gdy zapach utrzymuje się przynajmniej przez kilka godzin bez konieczności ciągłego pryskania się perfumami postanowiłam zrezygnować z popularnych latem mgiełek zapachowych właśnie ze względu na to, że nie odznaczają się one długą trwałością.
Po drugie NUTA ZAPACHOWA. Ponieważ mamy lato, bardziej odpowiadają mi lekkie, cytrusowe lub owocowe zapachy. Nie lubię przy tej porze roku zapachów ciężkich.
Po trzecie CENA. Starałam się wybierać takie perfumy, których cena nie przekroczy kwoty 200 pln ponieważ uważam, że w co jak w co, ale w dobre perfumy warto zainwestować a w tej kwocie mamy już całkiem spory wybór. Starałam się też, aby wybierać perfumy o pojemności przynajmniej 50 ml w tej cenie.
Po czwarte OPAKOWANIE. Jak każda kobieta również i ja zwracam uwagę na opakowanie perfum. Wiadomo przecież, że ładne opakowanie przyciąga wzrok.
Bez zbędnych więc wstępów zajmijmy się meritum postu :)

GUERLAIN "AQUA ALLEGORIA LIMON VERDE"



Moje zestawienie otwiera jeden z serii zapachów Aqua Allegoria marki Guerlain. Ten konkretny, który chcę Wam polecić to wersja Limon Verde
Jest to woda toaletowa unisex, co oznacza, że sprawdzi się ona zarówno kobietom jak i mężczyznom. Według mnie jest to jednak typowo damski zapach i raczej nie wyobrażam sobie aby jakiś mężczyzna chciał tak pachnieć. Zapytałam nawet mojego mężczyznę, czy podoba mu się ten zapach i czy używałby go sam. W odpowiedzi usłyszałam, że zapach owszem ładny, ale to zdecydowanie damski zapach!
Tak więc traktujmy go jako zapach damski.

Zapach tego produktu jest nieziemski! Dosłownie obłędny. Jest to lekka, cytrusowa nuta o słodkim aromacie. Guerlain pachnie jak wieczorne, idealnie schłodzone Mojito! Jest tam wszystko, cytryna, limonka, mięta oraz trochę słodyczy. Same przyznajcie, czy to nie jest idealny zapach na lato?
Produkt jest w grupie zapachów aromatycznych i cytrusowych i utrzymuje się na mojej skórze praktycznie cały dzień.

Nuta głowy: limonka
Nuta serca: cukier, figa, owoce tropikalne, zielona nuta
Podstawa: fasola tonka

Dostępny w dwóch pojemnościach: 75 ml oraz 125 ml. Ja wybrałam mniejszą pojemność, za którą zapłaciłam 160 pln.
Nie jest więc to tani produkt ale oprócz upajającego zapachu zwróćcie proszę uwagę na opakowanie! To przecież prawdziwe dzieło sztuki. Przydymioną białą buteleczkę wieńczy zakrętka "tkana" z cieniutkiego złota. Do tego złote litery opisujące serię perfum oraz markę. Oczywiście jest to mój opis zakrętki, ponieważ w rzeczywistości nie ma tam złota. Trzeba jednak przyznać, że Guerlain bardzo postarał się przy projektowaniu serii Aqua Allegoria, ponieważ takie same buteleczki mają również inne zapachy z tej rodziny.


CALVIN KLEIN "SHEER BEAUTY"


Zapach Calvina Kleina "Sheer Beauty" to tak zwana klasyka gatunku. Jest to jedna z wariacji zapachów z serii "Beauty". Świeży, lekko kwiatowy zapach idealnie sprawdzający się latem zarówno młodym jak i starszym kobietom. Ta woda toaletowa znajduje się w grupie zapachów kwiatowych i cytrusowych.

Nuta głowy: bergamotka, czerwone owoce, koktail Bellini
Nuta serca: jaśmin, lilia, piwonia
Podstawa: drzewo sandałowe, piżmo, wanilia

Perfumy dostępne są w trzech pojemnościach: 30 ml, 50 ml oraz 100 ml. Ja wybrałam buteleczkę o pojemności 50 ml, którą można kupić za około 100 pln.

Ponieważ jest to woda toaletowa, czyli wersja lżejsza od perfum na moim ciele utrzymuje się do około 4 godzin. Jest jednak bardzo wydajna i wystarczą dosłownie dwa psiknięcia aby otulić się tym pięknym zapachem na nowo.

Opakowanie to dosyć ciężkie, owalne białe szkło z solidną podstawą. Buteleczkę wieńczy prostokątna zakrętka w nowoczesnym stylu. Bardzo stylowe. 

Jest to już moja druga buteleczka i jak na razie nie mam zamiaru się z "Sheer Beauty" rozstawać.

VERSACE "VERSENSE"


Ten zapach ma po swojej stronie tyle samo zwolenników co przeciwników. Ja trafiłam na niego kilka lat temu poszukując "zamiennika" dla wody toaletowej Chanel "Chance". Jest to mój idealny zapach, jednak jest tak absurdalnie drogi, że postanowiłam poszukać czegoś co pachnie tak samo lub podobnie ale jest trochę tańsze.

\I znalazłam! "Versense" od Versace jest praktycznie identycznym zapachem. I do tego bardzo trwałym. Na początku perfumy są dość mocne, ale szybko się ulatniają odsłaniając swoje piękno w pełnej krasie. We flakoniku zamknięte jest prawdziwe lato w najczystszej postaci. Reprezentuje grupę zapachów drzewnych i kwiatowych. Uwielbiam go.

Nuta głowy: bergamotka, mandarynka, opuncja
Nuta serca: jaśmin, kardamon
Podstawa: cedr, drzewo sandałowe, oliwka, piżmo

Woda toaletowa od Versace dostępna jest, tak samo jak w przypadku produktu od Calvina Kleina, w trzech pojemnościach: 30 ml, 50 ml oraz 100 ml i można ją kupić już za 129,80 pln za 30 ml w perfumerii internetowej (Notino.pl). Największa pojemność kosztuje 200,30 pln czyli praktycznie mieści się w moich kryteriach jakie przyjęłam sobie na samym początku.

Opakowanie "Versense" również jest małym dziełem sztuki. Przezroczyste białe szkło zdobi srebrny ornament na środku buteleczki z logo Versace. Kwadratowa, klasyczna buteleczka jest bardzo łatwa do spakowania na przykład na wakacyjny wyjazd.

TOMMY HILFIGHER "TOMMY GIRL"


To również jeden z tych zapachów, które na rynku dostępne są od lat. Wiem, że dedykowany jest on głownie młodym dziewczynom i kobietom, ja jednak nic nie poradzę na to, że nadal mi się bardzo podoba i uwielbiam używać go latem.

Myślę, że wiele z Was zna ten zapach i jeśli nie używało go nigdy na sobie, to na pewno czuło u jakiejś koleżanki. Niemniej jednak jest to jeden z tych kwiatowych zapachów, który według mnie idealnie komponuje się z ciepłymi dniami jakie są przed nami.
On również reprezentuje grupę zapachów kwiatowych i owocowych. Nie jest zbyt trwały, utrzymuje się na mojej skórze około 3 godziny. Ale jest to woda toaletowa co oznacza, tak jak pisałam wcześniej, że nie jest to zapach tak trwały jak woda perfumowana.

Nuta głowy: czarna porzeczka, kamelia, kwiat jabłoni, mandarynka
Nuta serca: cytryna, fiołek, lila, mięta, róża, wiciokrzew
Podstawa: cedr, drzewo sandałowe, jaśmin, magnolia

Opakowanie produktu jest bardzo proste i dziewczęce. Trójkątna buteleczka ze srebrnym korkiem opatrzona jest nazwą perfum w kolorach logo firmy Tommy Hilfigher. Dostępna, podobnie jak w przypadku wcześniejszych perfum, w trzech pojemnościach: 30 ml, 50 ml, 100 ml.
Wodę toaletową o pojemności 100 ml można kupić już za 99,99 pln stacjonarnie w drogeriach Rossmann.

LANCOME "LA VIE EST BELLE EN ROSE"


"La Vie Est Belle En Rose" to jedna z wariacji w ramach serii perfum "La Vie Est Belle" od marki Lancome. To stosunkowa nowość dla mnie, ponieważ tę próbkę znalazłam w jednym z urodzinowych Sephora Boxów i dlatego miałam okazję ją przetestować.
Myślę, że fanki pierwowzoru tej serii również polubią ten wyraźnie kwiatowy zapach z dośc mocno wyczuwalną nutą róży. Tak jak poprzednicy, również i ta woda toaletowa znajduje się w grupie zapachów kwiatowych i owocowych.
Jest to zdecydowanie najmocniejszy i najtrwalszy spośród wszystkich przedstawionych przeze mnie zapachów i utrzymuje się cały dzień.

Nuta głowy: bergamotka, czerwone owoce
Nuta serca: piwonia, róża
Podstawa: drzewo sandałowe, piżmo

Opakowanie produktu pełnowymiarowego również jest dość proste. Klasyczna, szklana buteleczka z takim samym korkiem fantazyjnie przepasana czerwoną imitacją kobiecej apaszki.
Cena tej wody perfumowanej dla pojemności 50 ml wynosi około 230 pln. Przekracza więc ona moje założenia, ale jako że ja posiadam próbkę 5 ml, uznałam, że może się ona znaleźć w tym zestawieniu.

I to już wszystko co zamieściłam w swoim zestawieniu najlepszych zapachów na zbliżające się wakacje! Czy jest tu również Wasz ulubieniec? A może dopiero szukacie tego wymarzonego, idealnego zapachu?



Post a Comment

Nowsza Starsza